Partnerpackage

Partnerpaket

INTEGRITETSPOLICY FÖR SVENSKA MÄSSAN GOTHIA TOWERS

Svenska Mässan Gothia Towers AB med org.nr. 559080-8290 är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. För oss är det en självklarhet att värna om din integritet och skydda dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning och branschregler.

Vi vill att du ska känna dig trygg när dina personuppgifter behandlas av oss på Svenska Mässan Gothia Towers och vi behandlar den information som du lämnar till oss på ett ansvarsfullt sätt – oavsett om du är hos oss för att mötas, äta och bo, utveckla affärer, produkter och idéer eller om du annars är i kontakt med oss.

Här i vår integritetspolicy hittar du information om hur vi behandlar dina personuppgifter i olika situationer. Vi vill vara tydliga med hur vi behandlar dina personuppgifter, vår integritetspolicy innehåller därför mycket information. Tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor eller vill utöva dina rättigheter. Du hittar våra kontaktuppgifter nedan. Använd gärna vår sammanfattning här i inledningen av texten och innehållsförteckningen nedan för att klicka dig fram till den del som du är intresserad av och som är relevant för just dig.

Sammanfattning – varför behandlar vi dina personuppgifter?

Du har följande rättigheter: rätt att återkalla ditt samtycke, rätt till tillgång, rätt att göra invändningar, rätt till radering, rätt till rättelse, rätt att begränsa personuppgiftsbehandlingen, rätt till dataportabilitet och rätt att klaga till Integritetsskyddsmyndigheten.

När vi skriver ”din organisation” i den här integritetspolicyn menar vi det företag eller annan organisation som du representerar när du är i kontakt med oss. Med ”yrkesroll” avses alla besökare till bransch-/fackevent, bransch-/fackbesökare till publika event samt förtroendevalda.

Innehållsförteckning

  • Hur kommer du i kontakt med oss?
  • Måste du lämna dina personuppgifter till oss?
  • ​Varifrån får vi dina personuppgifter?
  • Detaljerad beskrivning av personuppgiftsbehandlingen
  • Intresseavvägningar
  • Vem får tillgång till dina personuppgifter?
  • Delar vi dina personuppgifter utanför EU/EES?
  • Vilka rättigheter har du att påverka hur vi behandlar dina personuppgifter

Hur kommer du i kontakt med oss?

Om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du vill utöva någon av dina rättigheter som beskrivs nedan är du välkommen att kontakta oss. Våra kontaktuppgifter är:

Måste du lämna dina personuppgifter till oss?

För att du ska kunna besöka oss, göra köp, bokningar, anmälningar och delta på mässor, seminarier eller konferenser (”event”) krävs det att du lämnar vissa personuppgifter till oss. Vilka uppgifter som är obligatoriska framgår av registreringsformuläret när du gör din bokning, anmälan eller ditt köp. Om du inte fyller i uppgifterna kommer du inte att kunna genomföra bokningen, anmälan eller köpet etc.

Enligt lag måste vi samla in vissa uppgifter om dig, t.ex. när du checkar in på Upper House eller Gothia Towers och när du avregistrerar dig från våra marknadsföringsutskick. Du kan läsa mer om när detta är aktuellt i nedan tabeller.

Varifrån får vi dina personuppgifter?

Vi får dina personuppgifter från dig, t.ex. när du köper en biljett eller när du kontaktar oss. I följande fall får vi även dina personuppgifter från andra:

  • Om någon annan t.ex. köper din biljett eller anmäler dig till ett event får vi dina personuppgifter från den som lämnar dem till oss, t.ex. din arbetsgivare.
  • Om du använder vår hemsida eller våra digitala tjänster (t.ex. Utställarservice Online) samlas dina personuppgifter in från din enhet (exempelvis mobil, dator eller surfplatta) när du använder vår hemsida/digitala tjänster.
  • Om du besöker Upper House eller Gothia Towers får vi dina personuppgifter från D&B Svenska befolkningsregister (endast för individer över 18 år) som ger oss korrekta uppgifter om dig för incheckningen.
  • Vi kan även komma att köpa dina personuppgifter från offentliga källor för att kunna marknadsföra oss mot dig i din yrkesroll.

Detaljerad beskrivning av personuppgiftsbehandlingen

Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter? Nedan kan du läsa mer om:

  • Varför vi behandlar dina personuppgifter
  • Vilka personuppgifter vi behandlar om dig
  • Vilken rättslig grund enligt gällande lagar och regler för dataskydd (”GDPR”) vi stödjer oss på för att kunna behandla dina personuppgifter
  • Hur länge vi behandlar dina personuppgifter
  • Om du måste lämna personuppgifterna till oss

Köp, bokningar, anmälningar och besök

För att hantera köp, bokningar, anmälan och ditt besök hos oss

Om du gör ett köp, en anmälan/bokning eller besöker oss

Ändamål:

  • Hantera ditt köp, din bokning eller anmälan till event samt hantera ditt besök hos oss, t.ex. ge dig tillträde till eventet du ska delta på samt genomföra betalning.
  • Kommunicera relevant information till dig. Den information du får beror på vad du gör hos oss, det kan t.ex. vara att skicka bokningsbekräftelse, skicka seminariekort samt informera om uppdaterade villkor, uppdaterad integritetspolicy samt ge dig liknande viktig information.
Personuppgifter:

  • Information från anmälan/bokningen/köpet, t.ex. ditt för- och efternamn och kontaktuppgifter
  • Betalinformation
  • Om du besöker Upper House eller Gothia Towers måste vi även behandla information om vilket land du kommer från, information om ditt kreditkortsnummer (för att kunna reservera belopp för eventuella utlägg eller skador) samt ditt personnummer (av säkerhetsskäl vid eventuell utrymning) vilket raderas efter vistelsen.
  • Om någon annan bokar din vistelse kommer den personen att registrera dessa personuppgifter om dig.
Lagringstid:

Personuppgifter lagras under tiden du genomför köpet samt därefter för de ändamål som anges i tabellerna nedan, t.ex. av bokföringsskäl.

Information om din betalning kommer att lagras längre för att vi ska följa bokföringslagstiftning. Läs mer om detta nedan.

Om du har valt att interagera med utställare eller andra parter på ett event du deltar på kan de därefter behandla dina personuppgifter som självständigt personuppgiftsansvariga.

Rättslig grund:

  • Om du besöker oss som privatperson och bokar ditt besök själv är behandlingen nödvändig för att fullgöra vårt avtal med dig (artikel 6.1.b i GDPR). Om det däremot är någon annan som bokar ditt besök behandlar vi dina personuppgifter med stöd av vårt berättigade intresse att kunna administrera vårt avtal med den person som bokade din vistelse åt dig (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).
  • Om du besöker oss i din yrkesroll och din organisation har gjort bokningen är behandlingen nödvändig av vårt berättigade intresse att kunna behandla uppgifter om dig för att genomföra ditt deltagande och kommunicera med dig som kontaktperson för din organisation (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).
För att kunna ge dig en bra upplevelse hos oss

Om du ska besöka oss

Ändamål:

  • För att tillgodose dina eventuella kostpreferenser eller andra önskemål som du uppger vid din bokning/anmälan.
  • Möjliggöra för dig som bokat plats i vårt parkeringshus att använda det på ett smidigt sätt.
  • Om du besöker Upper House eller Gothia Towers behandlar vi även dina personuppgifter för att checka in dig snabbare och med korrekta uppgifter.
Personuppgifter:

  • Information från bokningen/anmälan
  • Annan information du lämnar till oss, t.ex. meddelanden du lämnar inför din vistelse på Upper House/Gothia Towers eller önskemål du meddelar oss, vilket kan innehålla uppgifter om allergier, hälsotillstånd eller liknande om du väljer att lämna det.
  • Registreringsnumret på din bil, om du har bokat plats i parkeringshuset och vill bli insläppt direkt.
  • Om du besöker Upper House eller Gothia Towers, korrekt information om dig som vi får från SPAR Sveriges befolkningsregister och använder för incheckningen.
Lagringstid:
Informationen vi får från SPAR Sveriges befolkningsregister lagras bara under ditt hotellbesök. Övriga personuppgifter gallras regelbundet.
Rättslig grund:

  • Om du besöker oss som privatperson eller kommunicerar dina personliga önskemål till oss är behandlingen nödvändig för att vi ska kunna tillgodose dina önskemål, alltså för att kunna fullgöra vårt avtal med dig (artikel 6.1.b i GDPR).
  • Om din arbetsgivare eller någon annan hanterar din bokning/anmälan behandlar vi dina personuppgifter med stöd av vårt berättigade intresse för att kunna administrera vårt avtal med den person som vi har kommunikationen med (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).
  • Om du skickar känsliga personuppgifter i meddelanden till oss, t.ex. information om allergier, hälsotillstånd eller liknande behandlar vi dessa personuppgifter baserat på ditt samtycke (artikel 6.1.a och artikel 9.2.a i GDPR).
  • Om du bor på Upper House eller Gothia Towers hämtar vi korrekt information från SPAR Sveriges befolikningsregister och för utländska gäster skrivs passnummer in på bokningskortet eftersom det är nödvändigt av vårt berättigade intresse att checka in dig snabbare och med korrekta uppgifter (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).

 

För att följa bokföringslagstiftning

Om du förekommer i ekonomiskt underlag

Ändamål: Följa bokföringslagstiftning
Personuppgifter:

  • Ditt namn, kontaktuppgifter och andra eventuella uppgifter som förekommer i bokföringsmaterial (t.ex. avtal, verifikationer)
  • Betalningshistorik, transaktioner och övrigt material som utgör bokföringsmaterial
Lagringstid:
Vi sparar personuppgifter i bokföringsmaterialet fram till och med det sjunde året efter utgången av det kalenderår där räkenskapsåret avslutades
Rättslig grund:
Behandlingen är nödvändig för att följa bokföringslagen, alltså för att fullgöra en rättslig förpliktelse (artikel 6.1.c i GDPR). Undvik gärna att inkludera personuppgifter i onödan på fakturor och annat bokföringsmaterial. I de fall dina uppgifter behöver finnas i viss dokumentation behöver du lämna personuppgifterna till oss för att vi ska kunna följa våra skyldigheter enligt lag eller tillgodose våra eller din organisations intressen.

 

För att publicera bild- och ljudmaterial från våra event (marknadsföring)

Om du besöker ett event

Ändamål:

  • Fotografera och filma under våra event, vilket innebär att du kan synas på bild och film eller höras på ljudinspelning under ditt besök, t.ex. på bilder som översiktligt avbildar personer eller mingelbilder. Vi tar dock aldrig bilder med fokus på dig som enskild individ, om inte du gett ditt samtycke
  • Efter samtycke, använda bild- och ljudmaterial för att informera om vår verksamhet på hemsidan, i tryckta produkter och i sociala medier
Personuppgifter:
Bilder, filmer och ljudinspelningar där du som deltagare kan förekomma.
Lagringstid:
Materialet raderas om du begär att bli borttagen, återkallar ditt samtycke eller annars invänder mot behandlingen. Om du har samtyckt till bild, video- eller en ljudupptagning används sådant material som längst i fem år.
Rättslig grund:

  • Användningen av översiktsbilder är nödvändig av vårt berättigade intresse att kunna informera om vår verksamhet och marknadsföra vår verksamhet (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR). Tveka inte att kontakta oss om du vill att vi tar bort bild- eller ljudmaterial där du förekommer
  • Bilder med fokus på dig eller video- och ljudupptagning behandlas med stöd av ditt samtycke (artikel 6.1.a i GDPR). Även i andra sammanhang kan vi välja att inhämta ditt samtycke enligt GDPR, när vi bedömer att det är lämpligt beroende på sammanhanget
  • Vi informerar alltid om vår bild-, film- och ljudupptagning samt inhämtar samtycke enligt lagen om namn och bild i reklam

 

Marknadsföring och undersökningar

För att skicka erbjudanden och annan marknadsföring till dig som har samtyckt

Om du samtyckt i samband med din anmälan till event eller på annat ställe

Ändamål:

  • Skicka nyhetsbrev och anpassad marknadsföring om intressanta erbjudanden i relation till eventet du deltar på, information om liknande event samt annat som vi bedömer är intressant för dig
  • Skicka utvärderingar efter ditt köp, din bokning/anmälan eller ditt besök för att kunna förbättra vår service och vårt erbjudande. Om du deltar i en undersökning behandlar vi dina svar som vi beskriver nedan. I de fall enkäter görs på plats efterfrågas inte personuppgifter

Vi analyserar hur du öppnar och använder våra nyhetsbrev så som vi beskriver nedan.

Personuppgifter:

  • Ditt namn
  • Kontaktuppgifter
  • Information om vilket event du anmält dig till
Lagringstid:
Du får våra utskick fram tills nästa liknande event. Det innebär att du får utskick i två till fyra år efter eventet, beroende på när nästa liknande event hålls. Därefter får du ett mail med möjlighet att samtycka till fortsatta utskick.

Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick eller invända mot marknadsföringen, i så fall sparar vi dina personuppgifter så som vi beskriver i tabellen nedanför.

Rättslig grund:
Vi behandlar dina personuppgifter med stöd av ditt samtycke (artikel 6.1.a i GDPR).

 

För att marknadsföra oss mot dig i din yrkesroll

Om vi hämtar dina kontaktuppgifter från allmänt tillgängliga källor

Ändamål:

  • Kontakta dig per mail och telefon för att informera om våra event som bedöms vara relevanta för dig utifrån din yrkesroll, t.ex. för att ditt företag tillhör en relevant utställarkategori till våra event eller för att bjuda in dig till relevanta seminarier baserat på din yrkesroll
  • Skicka utvärderingar efter din bokning/anmälan eller ditt besök för att kunna förbättra vår service och vårt erbjudande. Om du deltar i en undersökning behandlar vi dina svar som vi beskriver nedan. I de fall enkäter görs på plats efterfrågas inte personuppgifter

Vi analyserar hur du öppnar och använder våra nyhetsbrev så som vi beskriver nedan.

Personuppgifter:

  • Ditt namn
  • Mailadress och telefonnummer
  • Uppgifter om din yrkesroll eller befattning som vi har samlat in från externa och allmänt tillgängliga källor eller från tredje part
  • Om du besöker oss i din yrkesroll behandlar vi även information om din branschtillhörighet, dina intressen, din titel samt information du eller din organisation lämnar (t.ex. önskemål kring er monter)
Lagringstid:
Under fyra år.
Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick eller invända mot marknadsföringen, i så fall sparar vi dina personuppgifter så som vi beskriver i tabellen nedanför.
Rättslig grund:
Behandlingen är nödvändig av vårt berättigade intresse att kunna marknadsföra oss mot dig som vi bedömer är relevant mottagare av vårt budskap samt skicka mail om undersökningar till dig som kan ge oss feedback på upplevelsen hos oss (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).

 

För att utveckla och förbättra våra nyhetsbrev

Om du mottar våra nyhetsbrev

Ändamål:
Utveckla och förbättra våra nyhetsbrev. Det gör vi genom att använda Lime/BizWizard som analyserar och sammanställer analys av hur mottagare öppnar och läser våra nyhetsbrev.

Syftet är aldrig att se hur du som individ har agerat utan att på övergripande nivå få beslutsunderlag.

Personuppgifter:

  • Mailadress
  • IP-adress
  • Information om hur du öppnar våra nyhetsbrev och vad du klickar på
Lagringstid:
Vi analyserar nyhetsbrev vi skickar till dig så länge du fortsätter att få dem.
Rättslig grund:
Behandlingen är nödvändig av vårt berättigade intresse att utveckla och förbättra våra nyhetsbrev och vår marknadsföring (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).

 

För att följa marknadsföringslagens regler

Om du avregistrerat dig från marknadsföring

Ändamål:
Vi lagrar din mailadress och ditt telefonnummer i ett ”avregistreringsregister” för att säkerställa att vi inte marknadsför oss mot dig. Detta är inga personuppgifter vi aktivt behandlar. Vi tittar alltså inte på dina uppgifter och använder dem inte till någonting förutom att säkerställa att du inte får marknadsföring från oss.
Personuppgifter:

  • Mailadress och/eller telefonnummer
  • Information om att du inte längre vill ha våra utskick
  • Tidpunkt för avregistrering
Lagringstid:
Din mailadress kommer att finnas i vårt ”avregistreringsregister” tills du ber oss plocka bort din mailadress därifrån.
Rättslig grund:
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra vår skyldighet enligt marknadsföringslagen att säkerställa att du inte får utskick som du bett om att inte få, alltså för att fullgöra en rättslig förpliktelse (artikel 6.1.c i GDPR). Du behöver lämna personuppgifterna till oss, annars kan vi inte se till att du slutar få utskick från oss.

 

För att förbättra vår service och vårt erbjudande

Om du deltar i en av våra undersökningar

Ändamål:
Vi behandlar personuppgifterna för att samla in och analysera de svar som lämnas i undersökningar så att vi kan förbättra vår service och vårt erbjudande.
Personuppgifter:
Information du lämnar i samband med undersökningen. Informationen vi sparar är anonymiserad.
Lagringstid:
Vi försöker alltid att anonymisera dina svar för att undvika att vi kan se hur just du har svarat eller förstå vilka svar som kommer från just dig.
Rättslig grund:
Behandlingen är motiverad av vårt berättigade intresse att kunna analysera och spara de svar som du lämnar i undersökningar (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).

 

Hemsida och digitala tjänster

För att du ska kunna använda vår hemsida och våra digitala tjänster

Om du använder vår hemsida eller digitala tjänster

Ändamål:

  • Ge dig bästa möjliga service hos oss genom att använda vår hemsida och digitala tjänster, t.ex. för att du ska kunna anmäla dig till event, logga in som medlem på våra hotell, för att minnas dina val och inställningar samt för att vi ska kunna livesända seminarier. För att dessa ska fungera krävs att vi hanterar dina personuppgifter på hemsidan och i våra digitala verktyg.
  • Upprätthålla säkerhet, t.ex. hantera ditt lösenord om du loggar in i Utställarservice Online och identifiera dig snabbt och enkelt genom att scanna streckkoden på din besökar-badge som innehåller dina personuppgifter.
  • Om du scannar din besökar-badge eller om du har valt att posta information om dig själv på de digitala plattformar vi erbjuder delas dina personuppgifter med utställare, sponsorer, branschorganisationer, föreläsare eller andra parter som deltar på eventet. Du avgör själv om du vill låta någon scanna din besökar-badge eller posta information om dig själv och därmed tillhandahålla information till utomstående.

När du använder hemsidan behandlas även andra personuppgifter om du samtycker i vår cookiebanner. Läs mer om det här.

Personuppgifter:

  • Ditt namn
  • Information om din enhet, t.ex. typ av enhet så som mobil, dator eller surfplatta
  • Ditt lösenord och användarnamn i våra tjänster
  • Information du anger när du använder hemsidan och våra digitala tjänster
  • Information om dina val och inställningar
Lagringstid:
De personuppgifter som samlas in med hjälp av cookies för hemsidans/digitala tjänstens funktionalitet slutar användas efter 6 månader.

Om du har valt att interagera med utställare eller andra parter under eventet kan de därefter behandla dina personuppgifter som självständigt personuppgiftsansvariga, t.ex. om du har valt att scanna din badge hos utställare.

Rättslig grund:
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra vårt avtal med dig, alltså för att vi ska kunna tillhandahålla en välfungerande hemsida/digital tjänst och för att du ska kunna använda alla funktioner/tjänster som vi erbjuder (artikel 6.1.b i GDPR).

 

Kommunikation med dig och hantering av ärenden

För att kommunicera med dig, hantera ärenden om du t.ex. klagar eller vi annars har en diskussion

Om du kontaktar oss eller vi annars har diskussioner

Ändamål:

  • Kommunicera med dig och svara på dina frågor om du kontaktar oss, oavsett om du kontaktar oss via mail eller sociala medier. Om du kontaktar oss via sociala medier rekommenderar vi att du även läser den GDPR-information som tillhandahålls av den sociala medie-plattformen du använder
  • Om vi mot förmodan skulle ha diskussioner, rättsliga ärenden eller anspråk där du är involverad behöver vi även behandla dina personuppgifter för att hantera ärendet, t.ex. besvara dina frågor samt hantera eventuella klagomål eller rättsliga anspråk
Personuppgifter:

  • Ditt namn
  • Kontaktuppgifter, t.ex. din mailadress och/eller telefonnummer
  • Information som är relevant för ärendet, t.ex. information om bokning/anmälan och vistelse
  • Din roll och information om företaget som du representerar
  • Om du kommunicerar med oss på sociala medier behandlar vi även information från din profil
  • Annan information du lämnar i samband med vår kontakt
Lagringstid:
Vi raderar kommunikation med dig som är kund, representerar en organisation som är kund, leverantör eller potentiell kund regelbundet. Personuppgifter som behandlas för att besvara dina frågor och hantera aktuellt ärende behandlas så länge som krävs för att besvara frågan och hantera ärendet.

Kommentarer och kommunikation på sociala medier kan du själv radera när du vill. Vi kommer att radera poster och kommentarer som strider mot plattformens regler eller lag.

Rättslig grund:

  • Behandlingen är nödvändig av vårt berättigade intresse att kunna kommunicera med dig och besvara dina frågor samt hantera klagomål och kunna försvara oss mot eller initiera eventuellt rättsligt anspråk (en så kallad intresseavvägning enligt artikel 6.1.f i GDPR).
  • Enligt lag måste vi i vissa fall behandla dina personuppgifter, exempelvis om du använder någon av dina rättigheter enligt GDPR samt enligt konsumenträttslig lagstiftning. Viss personuppgiftsbehandling är alltså nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse (artikel 6.1.c i GDPR). Du kan behöva tillhandahålla oss vissa personuppgifter för att vi ska kunna fullgöra våra rättsliga förpliktelser.

 

Intresseavvägningar

För vissa ändamål behandlar vi dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning som laglig grund för behandlingen. I intresseavvägningen har vi bedömt att vårt berättigade intresse att utföra behandlingen väger tyngre än ditt intresse och dina grundläggande rättigheter att inte få dina personuppgifter behandlade. Vad som är vårt berättigade intresse framgår i tabellerna ovan. Kontakta oss om du vill ha detaljerad information om de intresseavvägningar som vi har gjort.

Vem får tillgång till dina personuppgifter?

Dina personuppgifter behandlas som utgångspunkt endast av oss på Svenska Mässan. Vi samarbetar dock med andra företag och organisationer som får ta del av dina personuppgifter om det är nödvändigt för att fullgöra våra åtaganden gentemot dig som besökare.
Vi delar dina personuppgifter med IT-leverantörer som endast behandlar personuppgifter på vårt uppdrag för att bistå oss tekniskt, exempelvis det system vi använder för att hantera bokningar/anmälningar, för att skanna biljetter och för vårt hotellsystem. Vi ingår avtal för att reglera hur dessa IT-leverantörer får behandla dina personuppgifter på våra instruktioner.
Dessutom delar vi dina personuppgifter enligt följande:

  • Om du deltar i ett event som vi på Svenska Mässan ordnar ihop med Sweden MEETX AB delas dina personuppgifter med Sweden MEETX AB för att vi ska kunna ordna och marknadsföra eventet. Sweden MEETX AB är precis som Svenska Mässan Gothia Towers en del av Svenska Mässan Stiftelse och när vi ordnar event agerar vi tillsammans som gemensamt personuppgiftsansvariga för behandlingen av dina personuppgifter. Om du har några frågor om vår personuppgiftsbehandling eller vill utöva dina rättigheter är du alltid välkommen att kontakta oss.
  • Om du deltar på ett event som samägs av Svenska Mässan och annan part kan personuppgifterna hanteras av denna part som i sådana fall också behandlar dina personuppgifter för att genomföra eventet. Detta framgår av respektive events hemsida. För denna typ av event är vi gemensamt personuppgiftsansvariga för behandlingen av dina personuppgifter. Om du har några frågor om vår personuppgiftsbehandling eller vill utöva dina rättigheter är du alltid välkommen att kontakta oss.
  • Om du betalar via faktura delar vi dina personuppgifter med den externa parten vi använder för att hantera fakturabetalningar.
  • Om du deltar i ett av våra event delar vi dina kontaktuppgifter med ett externt undersökningsföretag som gör undersökningarna enligt våra instruktioner. Delningen görs för att du ska kunna lämna omdömen om dina upplevelser.
  • Om du har lämnat ditt samtycke delar vi dina personuppgifter med den partner som är med och ordnar eventet för att vår partner ska kunna skicka intressanta erbjudanden och marknadsföring till dig vilket i så fall framgår vid registreringstillfället.
  • Om du syns på bilder/filmer eller hörs på ljudupptagningar från ett event delas bilderna, filmerna och ljudinspelningarna med utställare och partners i de fall du har samtyckt till det. Översiktsbilder kan delas med utställare och partners utan ditt samtycke, samt publiceras på hemsidan, i tryckta produkter och i sociala medier.
  • Om du besöker Upper House eller Gothia Towers kommer vi att hämta dina personuppgifter från SPAR Sveriges befolkningsregister som ger oss korrekta och uppdaterade uppgifter om dig. Det gör vi för att det annars i princip är omöjligt för oss att hantera så många gäster som checkar in samtidigt.
  • Om du använder en rabattkod vid anmälan till event som du har fått från en utställare eller en partner kommer vi att dela dina kontaktuppgifter, såsom din postadress, mailadress och mobilnummer, med den utställare eller partner som du har fått rabattkoden från. Delningen görs för att vi ska kunna reglera ersättningen med utställaren/partnern.
  • Om du får våra mail behandlas dina personuppgifter av Lime/BizWizard. Vi använder oss av tjänsten Lime/BizWizard för att kunna skicka ut nyhetsbrev till dig på ett säkert och effektivt sätt. Lime/BizWizard agerar som vårt personuppgiftsbiträde, vilket innebär att de bara behandlar dina personuppgifter enligt våra instruktioner och på vårt uppdrag.

Delar vi dina personuppgifter utanför EU/EES?

Svenska Mässan behandlar som huvudregel dina personuppgifter inom EU/EES, men vi kan i vissa fall använda leverantörer utanför EU/EES. När vi överför personuppgifter utanför EU/EES görs detta endast om vi har en laglig grund för överföringen enligt GDPR.

  • När dina personuppgifter överförs utanför EU/EES till USA görs detta med stöd av så kallade adekvansbeslut från EU-kommissionen enligt artikel 4 i GDPR. Detta innebär att EU bedömt att ett visst land har ett adekvat skydd för dina personuppgifter. Till följd av detta har EU och USA ingått en överenskommelse som kallas EU-US Data Privacy Framework.
  • För mottagare som inte är certifierade enligt EU-US Data Privacy Framework kan vi överföra dina personuppgifter utanför EU/EES med stöd av standardiserade dataskyddsbestämmelser som har antagits av EU-kommissionen. Vi kan även överföra dina personuppgifter till ett land som EU-kommissionen har bedömt har en adekvat skyddsnivå för behandling av personuppgifter.

Vi har minimerat den information som de externa parterna får tillgång till och har vidtagit flera åtgärder för att minska riskerna att dina personuppgifter överförs utanför EU/EES – allt för att det ska vara så svårt som möjligt för någon utanför EU/EES att förstå vilka personuppgifter det handlar om.
Om du vill ha detaljerad information om överföring utanför EU/EES kan du kontakta oss.

Vilka rättigheter har du att påverka hur vi behandlar dina personuppgifter?

I enlighet med GDPR har du vissa rättigheter – se mer information här nedan. Om du har några frågor om rättigheterna eller vill använda någon av dina rättigheter är du välkommen att kontakta oss på kontaktuppgifterna ovan. Hos Integritetsskyddsmyndigheten hittar du också mer detaljerad information om när dina rättigheter gäller och vilka undantag som finns.

  • Rätt att klaga – Artikel 77 i GDPR: Du har rätt att lämna klagomål till behörig tillsynsmyndighet om du anser att behandlingen av dina personuppgifter strider mot GDPR. I Sverige är behörig tillsynsmyndighet Integritetsskyddsmyndigheten.
  • Rätt att återkalla samtycke – Artikel 7.3 i GDPR: Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss.
  • Rätt till tillgång (”rätten till registerutdrag”) – Artikel 15 i GDPR: Du har rätt att få en bekräftelse på om vi behandlar dina personuppgifter eller inte. Du kan skicka en förfrågan genom att kontakta oss. Om vi behandlar dina personuppgifter har du även rätt att få en kopia av personuppgifterna vi behandlar samt information om behandlingen, t.ex. ändamålen med behandlingen och hur länge uppgifterna sparas.
  • Rätt att göra invändningar – Artikel 21 i GDPR: Du har rätt att när som helst invända mot att dina personuppgifter behandlas för direkt marknadsföring (inklusive eventuell profilering) och mot behandling av dina personuppgifter som grundar sig på en intresseavvägning (inklusive eventuell profilering).
  • Rätt till rättelse – Artikel 16 i GDPR: Du har rätt att utan onödigt dröjsmål få felaktiga personuppgifter som rör dig rättade. Du har även rätt att komplettera ofullständiga personuppgifter.
  • Rätt till radering (”rätten att bli bortglömd”) – Artikel 17 i GDPR: Du har under vissa förutsättningar rätt att utan onödigt dröjsmål få dina personuppgifter raderade av oss. Exempelvis om du återkallar ditt samtycke och det inte finns någon annan rättslig grund för behandlingen eller om personuppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål som de har samlats eller behandlats för.
  • Rätt till begränsning av behandling – Artikel 18 i GDPR: Du har under vissa förutsättningar rätt att kräva att vi begränsar vår behandling av dina personuppgifter. Exempelvis om du bestrider uppgifternas riktighet, eller om behandlingen är olaglig och du motsätter dig att personuppgifterna raderas utan istället begär en begränsning av uppgifternas användning.
  • Rätt till dataportabilitet – Artikel 20 i GDPR: Om vi behandlar dina personuppgifter med stöd av ditt samtycke eller för att fullgöra ett avtal har du rätt att få ut de personuppgifter som rör dig. Rätten gäller för uppgifter som du har lämnat till oss i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Du har även rätt att överföra dessa personuppgifter till en annan personuppgiftsansvarig, när det är tekniskt möjligt.
  • Denna integritetspolicy fastställdes av Svenska Mässan Gothia Towers AB den 2024-05-22. Reviderades senast 2024-08-29

    COOKIEPOLICY – SVENSKA MÄSSAN GOTHIA TOWERS

    Vi på Svenska Mässan Gothia Towers AB (“Svenska Mässan”) använder cookies, pixlar och liknande tekniker (”cookies”) som ger oss information om din enhet samt lagrar information på din enhet, exempelvis din dator, mobil eller surfplatta. I denna cookiepolicy beskriver vi varför vi använder cookies när du använder vår hemsida.

    Vi bryr oss om din integritet och vill att du ska känna dig trygg när du använder vår hemsida. Kontakta oss om du har några frågor angående vår användning av cookies.

    Sammanfattning – varför använder vi cookies?

    Cookies hjälper oss att komma ihåg dig och dina preferenser, så att vi kan anpassa innehållet efter dina intressen och ge dig en mer målinriktad och angenäm användarupplevelse.

    Om du samtycker använder vi cookies för att:

    Dessutom behöver vi använda cookies för att minnas om du har samtyckt eller inte och för att hemsidan ska fungera.

    För att läsa mer detaljerad information om vår användning av cookies kan du klicka på länkarna ovan.

    Dina rättigheter – När vi använder cookies har du vissa rättigheter, såsom rätt att återkalla ditt samtycke och rätt att lämna in ett klagomål till en tillsynsmyndighet. Nedan i denna text får du mer detaljerad information om hur du undviker cookies.

    Ansvarig för användning av cookies och hur du kontaktar oss

    Vi på Svenska Mässan Gothia Towers AB, org.nr. 559080-8290, ansvarar för användningen av cookies på vår hemsida.

    Du är välkommen att kontakta oss om du har några frågor om vår cookieanvändning eller vill invända mot att vi använder cookies kan du kontakta oss. Våra kontaktuppgifter är:

    Din integritet är viktig för oss

    För att skydda din integritet har vi vidtagit åtgärder för att undvika att identifiera dig, när du inte är inloggad. Exempelvis krypteras din IP-adress så att det i princip är omöjligt för oss att spåra vem du är. När vi behandlar uppgifter som direkt eller indirekt kan kopplas till dig som individ informerar vi om det i vår integritetspolicy.

    Du kan undvika cookies

    • Genom inställningar i din webbläsare kan du blockera vissa typer av cookies. I så fall nekar din webbläsare automatiskt användning av dessa cookies eller informerar dig varje gång en webbsida (som vår hemsida/hemsidor) begär att få använda den typen av cookies.
    • Du kan välja att inte samtycka till att vi använder vissa typer av cookies genom vårt cookieverktyg.
    • Om du väljer att samtycka kan du naturligtvis när som helst återkalla ditt samtycke i cookiebannern och vårt cookieverktyg som finns på vår hemsida. Sådant återkallande gäller för tiden därefter.
    • Efter ditt besök kan du granska och radera de permanenta cookies som har lagrats på din webbläsare.

    Om du blockerar eller raderar nödvändiga cookies kommer hemsidan inte att fungera som tänkt och du kommer inte kunna använda hemsidans alla funktioner. Nedan har vi förklarat vad som händer om du blockerar eller raderar sådana cookies.

    Du har rätt att klaga

    Om du vill ha mer information om cookies, tillåten cookiehantering eller vill lämna klagomål om vår hantering kan du kontakta tillsynsmyndigheten för cookies. I Sverige är det Post- och telestyrelsen.

    Vissa cookies fortsätter att användas efter ditt besök

    Vissa cookies (s.k. ”permanenta cookies”) kommer att fortsätta användas av din webbläsare även mellan sessioner, dvs. efter att du har besökt vår hemsida, medan andra cookies (s.k. ”temporära cookies” eller ”session cookies”) endast används tillfälligt. I listorna nedan ser du mer detaljer kring hur länge respektive cookie används.

    Tredjepartstjänster och tredjepartscookies

    Vi använder främst vanliga så kallade ”http cookies” men använder även mer avancerade pixelcookies och tredjepartscookies från olika leverantörer av marknadsföringstjänster. Vissa av dessa leverantörer kommer att använda informationen som samlas in för egna ändamål men de allra flesta av våra leverantörer använder inte informationen för egna ändamål utan agerar bara enligt våra instruktioner. I tabellerna nedan har vi så långt som möjligt länkat till information om hur tredjeparter använder cookies.
     
    Vissa av leverantörerna överför dina personuppgifter utanför EU/EES. I vår integritetspolicy beskriver vi närmare vad det innebär att informationen överförs utanför EU/EES.

    Cookies som du kan samtycka till

    De cookies vi beskriver nedan används bara om du själv har samtyckt till det. Ditt samtycke är självklart frivilligt och du kan när som helst återkalla det genom att klicka på verktygsymbolen nere i vänstra hörnet och ändra dina val.

    Marknadsföring

    För att kunna visa dig relevant marknadsföring
    Om du samtycker
    Vi använder cookies för att visa dig relevant marknadsföring när du besöker andra sidor eller sociala medier och för att mäta hur effektiv vår marknadsföring är. Det gör vi med hjälp av de olika marknadsföringstjänsterna du ser i listan nedan. Verktygen innebär att du ser sökresultat och reklambanners från oss baserat på den analys som gjorts av hur du använt vår hemsida och baserat på annan information som våra leverantörer har om dig (så kallad ”profilering”).
     
    Hos respektive marknadsföringstjänst kan du ofta välja hur respektive tjänst får anpassa marknadsföringen som du ser. Här kan du göra val för den marknadsföring du ser från Google och här får du information om hur du gör val för den marknadsföring du ser på Facebook.
    Om du blockerar/raderar dessa cookies kommer du se mindre relevant marknadsföring.

     

    Statistik & analys

    För att förbättra hur vår hemsida används
    Om du samtycker
    För att förbättra vår hemsida används cookies från analysverktyg som samlar in och analyserar information om bland annat: 

    • din krypterade IP-adress,
    • din geografiska plats,
    • information om hur du använder hemsidan, exempelvis vad du klickar på, varifrån du surfar och hur många gånger du besöker hemsidan, och
    • information som leverantörer som analysverktyget har sedan tidigare.

     
    Med hjälp av informationen kan vi optimera funktioner, förstå användarbeteende och förändra hemsidan för att passa våra besökare.
     
    Du ser vilka analysverktyg vi använder i listan nedan. Du kan undvika cookies från till exempel Google genom att ladda ner och installera det här browserprogrammet.

    Om du blockerar/raderar dessa cookies kommer vi ha sämre underlag för att utveckla vår hemsida.

     

    För att kunna förbättra våra nyhetsbrev
    Om du samtycker
    För att förbättra våra nyhetsbrev så att de blir bättre anpassade till våra prenumeranter använder vi cookieliknande funktionalitet. Det innebär att vi analyserar hur du interagerar med våra nyhetsbrev genom att samla in information om hur du använder våra nyhetsbrev, t.ex. vad du klickar på.
    Om du blockerar/raderar den här typen av funktion kommer vi ha sämre underlag för att utveckla våra nyhetsbrev.

     

    Nödvändiga

    Dessa cookies är viktiga för att vår hemsida ska fungera korrekt. De är alltså nödvändiga för att tillhandahålla en tjänst som du uttryckligen har begärt och därför kan du inte välja bort eller stänga av dessa cookies.

    För att minnas dina val

    Nödvändiga
    För att minnas om du har samtyckt fortsätter vi spara information om ditt samtycke med hjälp av cookies.
    Om du blockerar/raderar dessa cookies kan vi inte minnas dina val. Istället behöver du hela tiden göra om samma val. I så fall kommer du alltså få upp vår samtyckesbanner flera gånger.

     

    För hemsidans funktionalitet

    Nödvändiga
    Vi använder funktionalitet för att hemsidan ska fungera. Exempelvis för att hålla reda på din session använder vi funktionalitet som skapar ett unikt ID för din session vilket gör att hemsidan fungerar på bästa sätt genom att känna igen dig under besöket.
    För att hålla dig inloggad använder vi en funktionalitet för att komma ihåg att du har loggat in efter att du har angett din inloggningsinformation. Funktionaliteten är nödvändig för att hålla dig inloggad på ditt konto och används bara under tiden som du är inloggad.
    För att anpassa hemsidan beroende på om du besöker oss på en mobil, dator eller annat använder vi cookies som samlar in information om din enhet. Utifrån sådan information anpassar vi hemsidevyn så att du ser hemsidan i den layout som är lämplig för enheten du använder.
    Om du blockerar/raderar dessa cookies fungerar inte hemsidan optimalt.

     
    Denna cookiepolicy fastställdes av Svenska Mässan Gothia Towers AB den 25 juni 2024

    Tillgänglighet på vår mötesplats

    Relaterat innehåll
    Hållbarhet, Hållbarhetsresan

    Svenska Mässan Gothia Towers är en plats där människor möts – oavsett om du besöker en av Svenska Mässans evenemang, njuter av en natt på Hotell Gothia Towers, äter en god måltid på någon av våra restauranger eller bedriver din verksamhet i våra kontorshotell

    För oss betyder tillgänglighet att vi vill vara en mötesplats som är så välkomnande som möjligt, på olika sätt i vår rika verksamhet. Vi strävar efter att tillsammans göra vårt hus och våra olika delar lätta att ta sig till, besöka, och ta del av. Med en komplex verksamhet är det ett arbete i ständig utveckling. Som i allt vi gör, vill vi göra det tillsammans, med engagemang, och med vilja att ständigt skapa fler, och ännu bättre möten.

    Här har vi samlat snabb, praktisk information som kan vara bra att veta när du besöker Svenska Mässan Gothia Towers, våra hotell eller restauranger eller något av våra evenemang.

    Varmt välkommen!

    Ständig förbättring

    Svenska Mässan Gothia Towers strävar alltid efter att vara en tillgänglig och inkluderande mötesplats för alla. Ett viktigt verktyg i vårt arbete är de årliga tillgänglighetsinventeringar vi utför i samarbete med Svenska Equality, en opartisk och ledande aktör inom tillgänglig turism. Resultatet är en djupgående analys och åtgärdsrapport, som hjälper oss i vårt ständiga arbete för förbättring och utveckling. Vi arbetar ständigt med att göra våra lokaler ännu mer tillgängliga och välkomnande, i enlighet med gällande lagstiftning och föreskrifter. Varje möte, varje interaktion mellan besökare och personal, är en möjlighet för oss att lära och växa.

    För praktisk information om tillgänglighet vid ditt besök på Svenska Mässan Gothia Towers, se följande länkar på Svenska Equalitys hemsida:

    Hotell Mässor, möten, restauranger

    Inför ditt besök hos oss  

    Att resa till oss 

    Vår placering centralt vid Korsvägen gör det lätt att ta sig till oss, oavsett om du reser med bil, buss, spårvagn eller på annat sätt.

    Läs mer om hur du hittar hit.

    Tillgänglig parkering

    Du hittar sk. handikapplatser för korttidsparkering utanför hotellentrén (2 timmar) och utmed Skånegatan (4 timmar). Vi erbjuder också parkeringsservice till våra gäster för långtidsparkering.

    Mer tillgängliga toaletter

    Tillgängliga toaletter hittar du runt om i vårt hus: i hotellobbyn, vid restaurang Corner, i entré åtta och två, samt i kongressgången, expohallen och marmorgången. För dig som är ny i huset – bara fråga oss, så visar vi gärna!

    Behov av assistans, ledsagare, och ledhund 

    Assistent, ledsagare, tecken- eller syntolk som du behöver för att besöka oss går in utan kostnad – kom direkt till oss i informationsdisken vid vår huvudentré (entré 5). Självklart välkomnar vi ledhundar i våra lokaler. För hotellbesök behöver du dock boka ett av våra hundrum.

    För dig som är allergiker

    Observera att vi en djurvänlig anläggning, och att till exempel hundar kan komma att röra sig i lokalerna. Vi erbjuder rök- och hundfria rum. För matallergi, se Restaurang.

    Hotell 

    Tre torn, två förstklassiga hotell, en gemensam vision: att, om än bara för ett litet tag, vara ett hem åt människor från människor från hela världen som vill ha en hotellupplevelse utöver det vanliga.

    Tillgänglighetsrum 

    Våra tillgänglighetsanpassade rum har större golvyta för bättre rörlighet och badrum anpassade för rull- eller toalettstol. Det finns möjlighet till access mot angränsande rum. (Observera att badrummet inte är anpassat för permobil, utan stolsbyte krävs).

    Tillgänglighetssvit

    Vi har en fullt tillgänglighetsanpassad svit, med höj och sänkbar säng, automatisk dörröppning, fjärrkontrollstyrda gardiner, nivåanpassade garderober och bäddsoffa i angränsande rum. Badrummets storlek ger möjlighet att komplettera med mobil lift – boka när du reserverar rummet. Fast stol finns i duschen, och mobil duschstol som komplement.

    Rum för (ledar)hund

    För dig som behöver en ledarhund är den självklart välkommen, vi är dessutom ett hundvänligt hotell, men med allergiker i minne har vi speciella hundrum att boka.

    Rök- och hundfria rum 

    För dig som är allergiker finns hundfria rum, och alla våra rum är naturligtvis rökfria. Observera att vi är en djurvänlig anläggning, och att djur kan röra sig i anläggningen.

    För att får veta mer eller boka rum, ring Hotellbokning på 031-750 88 10.

    Hjälpmedel 

    Om du har behov av brandlarm för hörselnedsatta och/eller mobil lift i ditt rum, bokar du det samtidigt som du bokar ditt rum. Ring oss gärna, så hjälper vi dig! Rullstolar finns att låna via vår Guest Service.

    För att får veta mer, boka rum och/eller hjälpmedel, ring Hotellbokning på 031-750 88 10.

    Du som hotellgäst kan boka rullstol, eller få mer information genom att ringa Gothia Towers Guest Service via växeln: 031-708 80 00. (Om du är mässbesökare och vill boka rullstol, se längre ner på sidan under mässor).

    Restauranger

    Hos oss hittar du ett antal välkomnande restauranger och caféer med olika smakprofiler och känsla – dessutom Sveriges kanske mest kända räkmacka och Göteborgs, och därför kanske världens, bästa utsikt.

    Allergier och matpreferenser

    Självklart vill vi alltid skapa vi den bästa upplevelsen för dig genom att möta dina behov. Om du kommer in på ett spontanbesök, prata direkt med vår trevliga serveringspersonal så hjälper de dig vidare.

    Du är också välkommen att ringa oss i förväg: vi har alltid höga smakambitioner och uppskattar möjligheten att lägga tid på just dina behov.

    Växeln 031-708 80 00 slussar dig till din valda restaurang.

    Läs mer om våra restauranger.

    Mässor och möten 

    Med verksamheter där miljön är ständigt föränderlig och så många människor sammanstrålar vet vi att samma förutsättningar som gör att vi kan bygga så många olika upplevelser, skapar miljöer som kan vara utmanande: de är nya, varje gång.

    Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att skapa bästa möjliga mässa eller konferens för deltagare och besökare, och samlar ständigt på oss kunskap och erfarenheter så att vi bli bättre, tillsammans.

    Hjälpmedel

    Vi har salar och konferensrum med hörslingor i olika storlekar: Vår största åhörarlokal, K-hallen, som tar in 1500 personer, har ett hörslingesystem som täcker 40% av åhörarplatserna. Kompletta hörslingesystem med fasta slingor finns i de mellanstora salarna J1 och J2 (hörslingan täcker inte scenposition) och i rum R2, R17 och R 18 (täcker även scenposition). Sal H1 och H2 har system som täcker hela lokalerna, utan begränsningsslinga. Scenposition är inte inkluderat. Alla salar ligger i anslutning till våra stora mässhallar. Vi kan även erbjuda mobila lösningar vid behov, som utställare och arrangör på vår mötesplats tar du kontakt med After Sales vid behov av en sådan lösning.

    Du som mässbesökare kan vid behov boka en rullstol hos oss för att underlätta ditt besök. Kontakta oss via växeln 031-708 80 00 Uppge att du är mässbesökare. Förbeställ om möjligt innan ditt besök.

    Tillgänglighetsanpassade scener

    I vår strävan efter att skapa de bästa mässupplevelserna för alla våra besökare, implementerar vi kontinuerligt olika åtgärder för att främja tillgänglighet och inkludering. Svenska Mässan Gothia Towers tillgänglighetsanpassar scener med inbyggda ramper på våra mässgolv och i konferenslokaler. Det innebär att evenemang och mässor som arrangeras på Svenska Mässan blir mer tillgängliga för alla. För dig som arrangör innebär det en kvalitetssäkring av ditt arrangemang hos oss. Är du utställare på någon av våra mässor ansvarar du som utställare själv för att tillgänglighetsanpassa din monter, i kontakt med After Sales kan du få råd om hur du exempelvis kan tillgänglighetsanpassa en scen i montern.

    Om du har funderingar på att arrangera en mässa eller ett möte hos oss hittar du våra kontaktuppgifter här.

    Who is responsible for processing your personal data?

    Svenska Mässan Gothia Towers AB, co. reg. no. 559080-8290 (‘SMGT’) is responsible for processing your personal data. Naturally, we will protect your privacy and your personal data in accordance with applicable legislation and industry regulations.
    We want you to feel confident when your personal data is processed by SMGT, and we process the information that you provide us with in a responsible manner. With this Privacy Policy, we want to tell you how we process your personal data when you use our services, experiences or products within any of our business areas: Hotel, Food & beverage, Congresses & events, and Fairs & meetings.

    How can you contact us?

    If you have any questions about how we process your personal data or if you want to exercise any of your rights as described below, you are welcome to contact us. Our contact details are:
    Svenska Mässan Gothia Towers AB
    SE-412 94 Gothenburg, Sweden
    Street address: Mässans Gata/Korsvägen
    Tel.: +46 (0)31 708 80 00
    [email protected]

    How and why do we process your personal data?

    We gather and process your personal data when you make or carry out a booking, enquiry, registration or purchase with us. We also gather data from third parties about you in your capacity as a representative of your professional role when we believe that you may have an interest in our operations.
    Would you like to find out in more detail how SMGT processes your personal data? Below, you can find out more about:

    • Why we process your personal data
    • Which personal data we process relating to you
    • The legal basis in accordance with the General Data Protection Regulation (GDPR), based on which we are able to process your personal data
    • How long we process your personal data
    • Your obligations to provide us with data and what happens if you do not do so
    • Who has access to your personal data
    • If we share your personal data outside the EU/EEA, and if so why
    • From whom we obtain your personal data
    • Your rights to influence how we process your personal data

    Balancing of interests

    For certain purposes, we process your personal data with the support of a balancing of interests as the legal basis for processing. When carrying out such a balancing of interests, we have assessed our legitimate interest in carrying out processing outbalances your interests and your basic rights not to have your personal data processed. What constitutes our legitimate interest is detailed in the tables above. If you would like detailed information about the balancing of interests that we have carried out, you can contact us. Our contact details can be found on the first page of this policy.

    Do we share your personal data outside the EU/EEA?

    As a general rule, SMGT processes your personal data within the EU/EEA, but may in certain cases use suppliers outside the EU/EEA. When we transfer personal data outside the EU/EEA, this is only done if we have a legal basis for the transfer in accordance with applicable legislation and regulations for data protection.  We can also transfer your personal data to a country that the European Commission has assessed as having an adequate level of protection for processing personal data.

    If you would like detailed information about transferring data outside the EU/EEA, you can contact us. Our contact details can be found on the first page of this policy. You can also contact us to receive a copy of the appropriate protective measures.

    Clearing and updating our database

    It is import for us to have an accurate database, and we use resources such as:

    • Clearing and updating the database on an ongoing basis.
    • Removing e-mail addresses that bounce back and updating registers following postal mailing returns.
    • We also have a link to our database supplier to maintain up-to-date information.

    What are your rights to influence how we process your personal data?

    When we process your personal data, you have certain rights e.g. to access the data we process or to have data deleted. These rights are described in detail below. If you wish to exercise your rights, please do not hesitate to contact us. Our contact details can be found on the first page of this policy.

    Revoking your consent

    If processing is based on your consent, for example if you have consented to receive marketing from SMGT for a longer period than stated in the tables above, you have the right to revoke this consent in full or in part at any time. However, revoking your consent will have no effect on our processing of your personal data for the period before revocation occurred.

    Right to access

    You have the right to receive confirmation of whether personal data that relates to you is processed by SMGT and access to information about how this personal information is processed, e.g. the purpose of processing and which categories of personal data this processing relates to. You also have the right to receive a copy of the personal data that is processed. A request can be made by contacting us. Our contact details can be found on the first page of this policy.

    Right to correction

    You also have the right to have incorrect personal data corrected and supplemented without unnecessary delay.

    If you receive newsletters from SMGT, you can edit data, state which newsletters you want to receive and unsubscribe by logging in to your account or via the deregistration link in the newsletter.

    Right to deletion (the right to be forgotten)

    Under certain circumstances, you have the right to request that your personal data is deleted. Such circumstances exist if:

    • The personal data is no longer necessary for the purposes for which it was gathered or processed,
    • If you revoke your consent on which the processing is based and there are no other legal grounds for processing,
    • If you object to processing and there is no legitimate reason to continue processing that carries greater weight,
    • When personal data has been processed illegally, or
    • If personal data must be deleted to fulfil a legal obligation by which SMGT is covered.

    Right to restriction of processing

    Under certain circumstances, you have the right to request that the processing of your personal data is restricted. This right exists if:

    • You refute the accuracy of the data (although only during a period that gives us the opportunity to check this),
    • Processing is illegal and you oppose the deletion of the personal data, requesting instead that the use of the data should be restricted,
    • You need the personal data to assert or defend legal claims despite the fact that we no longer need the personal data for our processing purposes, or
    • You have objected to processing and we have not carried out a check of whether our legitimate interest in processing your personal data outweighs your legitimate reason for processing your personal data being restricted.

    Right to object to processing

    You have the right to object at any time to the processing of your personal data that is based on a balancing of interests. However, this does not apply if we can demonstrate a binding legitimate reason for processing that outweighs this, or if it is processed for establishing, exercising or defending legal claims.

    You also have the right to object to your personal data being processed for marketing purposes (e.g. sending out invitations and offers). If you object to marketing, your personal data will no longer be processed for such purposes.

    Right to register complaints

    You have the right to submit complaints to a competent supervisory authority (without this affecting any other administrative review procedure or legal remedy). Such complaints can ideally be submitted to the authority in the EU/EEA member state where you normally reside, where you work or where it is claimed that applicable data protection legislation and regulations have been breached. The competent supervisory authority in Sweden is the Swedish Data Inspection Board.

    Right to data portability

    Under certain circumstances, you have the right to receive an extract of the personal data relating to you that you have submitted to us in a structured, widely used and machine-readable format, and have the right to transfer this to another personal data controller (data portability), e.g. if you want to transfer your contact details to a third party. The right to data portability exists when:

    • The processing is based on your consent or an agreement, and
    • The processing is automated.

    You have the right to have personal data transferred direct from us to another personal data controller where this is technically possible.

    Vägbeskrivning

    Svenska Mässan Gothia Towers

    Mässans Gata/Korsvägen, Göteborg

    Norra Europas största mötesplats för helhetsupplevelser med ett unikt läge mitt i evenemangsområdet i centrala Göteborg.

    Vägbeskrivning

    Svenska Mässan Gothia Towers
    Mässans Gata 24, Göteborg

    Svenska Mässan Gothia Towers är norra Europas största mötesplats för helhetsupplevelser med ett unikt läge mitt i evenemangsområdet i centrala Göteborg. Därför är det många besökare som promenerar från Centralstationen, eller hoppar på en av Göteborgs alla spårvagnar som tar dig till oss vid Korsvägen. Utsikt under resan ingår! För resor till Göteborg från andra städer, rekommenderar vi att du väljer ett transportalternativ med miljön i minnet.

    Befinner du dig på vår mötesplats är det lika nära till både nytta och nöje. Göteborgs paradgata Avenyn ligger på komfortabelt gångavstånd. Precis runt knuten finns nöjesparken Liseberg, Universeum Science Centre, Världskulturmuseet, arenorna Scandinavium och Ullevi samt en uppsjö av trendiga restauranger, barer och spännande shopping.

    Så tar du dig bäst till norra Europas största mötesplats – mitt i evenemangsområdet.

    Tåg, spårvagn och buss
    Göteborg är en knutpunkt för tågtrafiken, till staden tar du dig enkelt från andra storstäder i Sverige via tåg. Från Centralstationen eller tågstationen Liseberg södra går du till Svenska Mässan Gothia Towers eller hoppar på en av alla spårvagnar som går till Korsvägen.

    Som resenär med spårvagn eller buss i centrala Göteborg kan du enkelt visa upp ditt betalkort för kortläsaren på spårvagnen utan att slå din kod, när kortläsaren lyser grönt är köpet genomfört. Tidtabell för lokaltrafiken och biljettinformation hittar du på vasttrafik.se.

    Med bil
    Om du fraktar varor eller måste ta bilen till Göteborg från E6/E20 (norrifrån) samt väg 45 (från Karlstad): Vid ankomst till Göteborg, sväng av vid skylten “Mässan Scandinavium Liseberg”. Tag första avfart vänster, sväng höger ut på Örgrytevägen och tag därefter följande avfart höger mot Svenska Mässan.

    E6/E20 (söderifrån) samt väg 40 (från Borås): Vid ankomst till Göteborg, sväng av vid skylten “Mässan Scandinavium Liseberg”. Tag andra avfart höger mot hotellet.

    Parkering hittar ni i närheten av Svenska Mässan utmed gatan samt i flertalet parkeringsgarage. Närmsta parkeringsgarage ligger i fokushuset ett stenkast från Svenska Mässan. Använd Göteborg Parkerings parkeringsverktyg för att hitta närmsta parkeringsplats.

    Flyg och flygbuss
    Anländer du till Göteborg med flyg rekommenderar vi att ta flygbussen till oss. Resan till Korsvägen tar inte mer än 20 minuter och det är både ett snabbt och mer klimatklokt alternativ än taxi. Glöm inte att klimatkompensera för din resa. Via denna länk når du en av de tjänster där du kan räkna ut och kompensera för ditt klimatavtryck på olika sätt.